KENT KONSEYİ SEÇİMLERİNDE KİMLER YOKTU?

Dün BKM salonunda Tekirdağ Büyükşehir Kent Konseyi Genel Kurul seçimleri vardı. (30 Ocak 2015) İlk genel kurul veya kurucu genel kurul olması açısından önemlidir. İlgi büyüktü. Dernekçiler, kooperatifçiler, siyasetçiler, muhtarlar… Bunların temsilcilerinden 200 küsur delegenin davet edildiği, 110 iştirakin olduğu divan tarafından açıklandı. Konsey Başkanlığı için Mehmet Ali Işıkgör, Fahrettin Meker ve Nijat Ayvaz aday oldular. Üçü de kısa ve özlü konuştu; tabi Ayvaz'ın hitabeti genel kurula ayrıca bir renk kattı. 108 delegenin oy kullandığı seçimde ilk turda oyların üçte ikisini yani 85 oyu alan Mehmet Ali Işıkgör Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Kent Konseyi Başkanı olurken, Meker: 13 , Ayvaz: 10 oyda kaldı. Sonrasında 14 Yürütme Kurulu üyelerinin belirlenmesi seçimlerine geçildi. Divan Başkanlığını yürüten Ufuk Ersöz her cihetten mükemmeldi. Belki de salonda baştan sona bu sebeple kalabildim.Seçimler faslı için 15 dakika ara verdi ve o arada gruplar arasında dostane kulisler atılmaya başlandı. Demokrasi budur. Heyecan budur. Yüksek ve kaliteli bir performans sergileyerek genel kurula ağırlık kazandıran Ersöz dostumuzu gerçekten tebrik ediyorum ve tabi Lokantacılar Odası başkanı Lütfi Çebi' yi de…Açık olarak ifade edeyim ki divan üyesi olarak yer alan Çebi beyefendi kişiliğiyle masaları tam dolduran sempatik bir değerimiz!  Toplantıyı baştan sona takip ederken kim vardı, kim yoktu, olması gerekenler kimlerdi ve beklentilerim nedir, şeklinde olaya yaklaştım. Mesela; MHP İl başkanlığı bu genel kurulu önemsemiş ve gündemine almış… Partisi adına İl Sekreteri Abdullah Mayadağ geliyor ve Yürütme kuruluna seçilmeyi başarıyor. Kamu Sen oradaydı, Memur Sen yok, Türk Ocağı, ADD, THK orada ama… AK Parti yok! Derneklerin yereldeki umum müdürlüğünden birileri, ne hikmetse onlar da yok. Davet mi edilmediler diye soruyorum kendime ancak Kadir Albayrak öyle birisi değil. Esasen, kör parmağım kör gözüne der gibi AK Partililerin gözüne özellikle bazı noktaları sokmak istiyorum. Sivil toplum örgütlerinin cirit attığı böylesi toplantılarda siz AK Parti olarak nedense olmuyor ya da olamıyorsunuz. Sebepleri kendimce menkul, ancak özel tercihlerinizdir dedim ve dernekler müdürlüğünün olmayışının sebeblerini zihnimde sorgulamaya çalıştım. Bakın, ben böyle yazdıkça aranızdan birçoğu bana gönül koyuyor. Dost acı söyle kabilinden dosdoğru yazmaya çalışıyorum: Dernekler müdürlüğü ceza kesen bir kuruma dönüştü. Gönüllü kuruluşlara bunu reva gördükçe, hoşgörü göstermedikçe, siz Tekirdağ` da ne dernekçi, ne gönüllü bulabilirsiniz. Dolayısıyla da Sivil toplum örgütlerimizin güçlü olduğunu iddia etmek mümkün olamaz. O zaman kim kaybediyor? En başta Biz, yani Tekirdağ! Bu hassasiyeti yıllardır söylüyorum ancak dikkate alan bir parti yönetimiyle henüz karşılaşmadım. Bunu kendinize sorunuz ve buradan bir görev çıkarınız… STK' lardan sorumlu birimleriniz var, araştırıp rapor hazırlasınlar, bakalım sonuçları nasıl dökülecek önünüze? Biz bürokrasinin işine karışmıyoruz kolaycılığıyla minder dışına kaçamazsınız. Dediğiniz an böyle salonlarda olamayışınızın da cevabını kendiniz vermiş olursunuz. Daha fazlasını teati etmeye her zaman varım.   NOT: Yazımızın, "Kent Konseyi Genel Kurulu`nda AK Parti yoktu" kısmına AK Parti "Vardık" diye sözlü bir cevap gönderdi. Okuyucularıma bu notu iletiyorum. Yazımız okunurken buna dikkat edilmesini salık veriyorum.